Már megadtad az IBAN-od, de nem utal a Belastingdienst?

Figyelem,
2013-12-01-tól a Belastingdienst csak un. ellenőrzött/hitelesített IBAN számlaszámokra teljesít kifizetéseket.

1 Lépés: Meg kell adni a Belastingdienstnek az IBAN-od.

2. Lépés:
A Belastingdienst ellenőrzi, hogy az IBAN tényleg a tiéd-e.
Amennyiben azonosította, úgy aktiválja az IBAN-od és arra teljesíti a jövőben a kifizetéseket.

Ha nem sikerül beazonosítani, hogy az IBAN tulajdonosa te vagy, akkor erről küld neked egy levelet, melyben kéri, hogy a kapott levelet
+ egy bankszámla kivonatot vagy szerződés másolatot
+ személyi ig. vagy útlevél másolatot
a kapott levél hátoldalán szereplő válaszcímre visszaküldeni sziveskedjél.
Ha ezután azonosította a számlaszám tulajdonos kilétét, úgy aktiválja az IBAN-od és arra teljesíti a jövőben a kifizetéseket.

Ha nem küldesz a Belastingdienstnek információt a kért IBAN-ról akkor nem fogja aktiválni az IBAN-od és NEM fogja kiutalni az összegeket.

Ilyenkor van az, hogy a kiutalásra várt összeget “kihelyezi” egy ideiglenes holland Belastingdienstes saját számlára. Onnan az összeget külön kérvény beküldéssel lehet kiutaltatni a saját IBAN-odra, melyenek már aktiváltnak kell lennie.

Ha kiutalásról szóló határozatot kapsz, pl adóvisszatérítés, tb támogatás, és nincs aktív IBAN-od, és nem cselekszel elég gyorsan, akkor az összeget később, ha már beazonosítják/aktiválják az IBAN-od, nem fogják kiutalni, hiszen addigra már a Belastingdienst elhelyezi az összeget a saját számlájára. Onnan az összeget külön kérvény beküldéssel lehet kiutaltatni a saját IBAN-odra, melyenek már aktiváltnak kell lennie.

IBAN módosítás és IBAN-ra kiutalási kérvény megírásában segítek, jelezd felém!